illustratie van client die vragen stelt over verschillende leefdomeinen om haar heen

Veelgestelde vragen

1. Wat doet MEE?

Wij bieden verschillende diensten aan. Welke diensten? Dat hangt af van uw situatie en behoeften. Zo bieden we  cliëntondersteuning aan mensen met een beperking, werken we samen met het bedrijfsleven om participatie te bevorderen, leveren we diensten aan gemeenten en zorginstanties om inclusie te vergroten. Of we iets voor u kunnen betekenen, kunt u zien op onze dienstenpagina.

2. Waar zit MEE?

MEE zit overal in Nederland. MEE bestaat uit 20 regionale MEE-organisaties, die één of meerdere locaties hebben. Om de MEE-locatie het dichtst bij u in de buurt te vinden, vult u uw woonplaats in in de  MEE Locator.

Om contact op te nemen met MEE NL, kunt u kijken op de contactpagina. Let op: MEE NL biedt zelf geen cliëntondersteuning. Voor cliëntondersteuning kunt u terecht bij de MEE-organisaties in uw buurt.

3. Hoe meld ik me aan?

Wilt u de hulp van MEE inschakelen? Dan kunt u het beste conct opnemen met de MEE in uw buurt. Dat kan via telefoonnummer 0900 - 999 8888. Of zoek de contactgegevens op via  onze MEE Locator.

4. Wat is het verschil tussen MEE NL en MEE?

In Nederland zijn er 20 MEE-organisaties. Voor een goede samenwerking hebben zij een vereniging opgericht, dat is MEE NL. MEE NL coördineert gezamenlijke projecten en is het aanspreekpunt voor landelijke samenwerkingsorganisaties van MEE. MEE NL biedt zelf géén cliëntondersteuning, daarvoor moet u bij de MEE in uw buurt zijn.

5. Ik zoek een cliëntondersteuner, waar moet ik zijn?

Voor cliëntondersteuning kunt u het beste contact opnemen met de MEE in uw buurt. U kunt de contactgegevens vinden via onze MEE Locator. Of bel 0900 - 999 8888. 

6. Wat is cliëntondersteuning?

Cliëntondersteuning bestaat uit informatie, advies en kortdurende ondersteuning op alle levensgebieden en richt zich op het versterken van de zelfredzaamheid van mensen met een beperking. Meer informatie over cliëntondersteuning.